Proč je rychlé doručení tak důležité pro váš byznys?

Pokud se zeptáte nakupujících na internetu, co je pro ně při online nákupu rozhodující, mezi nejčastějšími aspekty bude rychlost doručení. V dnešním rychle se rozvíjejícím digitálním světě je to klíčový faktor úspěchu pro podnikání v online prostředí. Internetové obchody se těmto požadavkům opravdu velmi rychle přizpůsobily a je zcela běžné, že objednávka ke svému příjemci doputuje do 3 dnů. Ale stačí to?

 

Rozhodujících faktorů je samozřejmě více – ať už se jedná o cenu, dostupnost, recenze, nebo osobní zkušenost s e-shopem, zákazníci jsou netrpěliví a očekávají bezchybný servis. Bez ohledu na odvětví, ve kterém působíte, zajištění rychlého doručení zásilek má obrovský vliv na spokojenost zákazníků a růst vaší firmy. V tomto článku si přiblížíme, proč je rychlé doručení tak důležité pro váš byznys.

 

1. Doba se zrychluje, nároky začínají být mnohem přísnější, zákazníci na svou objednávku odmítají čekat. Rychlé doručení zásilek hraje klíčovou roli při budování pozitivní pověsti vaší firmy. Když dokážete konzistentně a spolehlivě doručovat objednávky včas, budujete tím svůj brand.

 

 

2. Využijte konkurenční výhody na trhu a poskytněte svým zákazníkům kvalitní a rychlý doručovací servis. Zákazníci mají tendenci upřednostňovat obchody, které dokážou doručit zásilky v co nejkratším čase. U potravin, květin, chovatelských potřeb apod. je to do pár hodin od objednání, u jiných komodit ideálně další den od odeslání objednávky.


Obrázek

3. Rychlé doručení nejenže zvyšuje spokojenost zákazníků, ale také vytváří pozitivní zkušenost s vaší firmou a buduje důvěru. Když zákazníci obdrží své objednávky za co nejkratší dobu a bez problémů, cítí se spokojeně a váš byznys se stává jejich preferovanou volbou. A přesně tito zákazníci se stávají stálými.

 

4.Spokojení zákazníci jsou také více nakloněni doporučit váš byznys svým přátelům a rodině, čímž přinášejí další potenciální zákazníky a zvyšují růst vaší firmy.

 

5.Další úhel pohledu, kterým se na situaci lze podívat, je hledisko nákladů a efektivity vašeho podnikání. Když zvládáte rychle doručovat zásilky, snižujete časovou prodlevu mezi objednáním a doručením, což minimalizuje riziko storno objednávek a zlepšuje tok hotovosti. Efektivnější doručovací proces také umožňuje optimalizaci logistiky a snížení nákladů spojených s doručováním.

 

Nezapomeňte, že výběr spolehlivé doručovací služby je klíčovým krokem k dosažení těchto bodů a vybudování silné konkurenční pozice na trhu. S MoveTo Delivery se stane doručování vašich zásilek dalším pozitivním faktorem při růstu vašeho byznysu.

 

Chci spolupracovat

PŘÍKLAD

Proč řešit doručení na poslední chvíli externě?

Ušetříte až 47 % svých nákladů

Ukázka nákladů na rozvoz na poslední chvíli zákazníkům, kteří si objednají zboží z e-shopu zaměřeného na prodej sportovních potřeb s expresním doručením do 60 minut. Příklad zobrazuje měsíční náklady na provoz vlastní logistiky a rozvoz z jedné vybrané kamenné pobočky.

Předpokládané parametry:
Průměrný počet objednávek za den na pobočku: 75
Počet dní rozvozu za týden: 7
Doba rozvozu v hodinách za den: 12
Potřebný počet vozidel: 3
Vozidlo: Fiat Fiorino
Průměrný denní nájezd vozidla: 100 km
Průměrná spotřeba vozidla: 7 l / 100 km (diesel)
Obrázek
Obrázek
Jak jsme k tomuto číslu došli? Šipka

554 460 Kč : 2 250 zakázek = 246 Kč / zakázka

Info

Veškeré ceny jsou v Kč a bez DPH. Ukázka nezahrnuje veškeré kompletní náklady, ale ilustruje ty hlavní nákladové položky.

Vozidla
Info
Vozidlo představuje primární prostředek pro doručení objednávky. Existuje několik forem financování ať už např. finanční či operativní leasing. Každá má svá pro a proti a je tedy nutné zvážit interní schopnosti firmy pro výběr vhodné formy.
PHM
Info
Doručení na poslední míli je charakteristické vysokým denní nájezdem, proto náklady na pohonné hmoty tvoří výrazně větší část z pohledu celkových nákladů na vozidlo než při pořízení vozidla pro běžný provoz. Je tak nutné hledat úspory z rozsahu a soustředit se na alternativní paliva.
Servis vozidel
Info
Vozidlo pro běžné použití více než 90 % času stojí. V byznysu doručení na poslední míli je to ale aktivum podobně jako letadlo či jiný dopravní prostředek, které hraje stěžejní roli. Když tedy stojí, nevydělává. Jeho využití se pohybuje okolo 40 - 50 % za den a statisticky se tak zvyšuje jednak riziko pojistné události a také jeho opotřebení a s tím související náklady na provoz a opravy.
Správce vozového parku
Info
Při větším počtu vozidel je nutné, aby se o vozový park někdo staral a řešil vztahy se servisy, pojistné události, kontroloval stav vozidel, platnost technických kontrol, apod.
Kurýři
Info
Významnou položkou celkových nákladů je pak odměna pro kurýry. Enormní poptávka po nich zvyšuje i náklady na ně.
Inzerce a nábor
Info
Povolání kurýra s sebou nese jednu z největších fluktuací v této profesi na trhu práce a je tak nutné mít efektivně nastavený náborový proces.
Tým lídr
Info
Funkce tým lídra spočívá v proškolení kurýrů, komunikaci s nimi, pomoc při náboru, plánování směn a zajištění dalších souvisejících provozních věcí.
Podpora dispečinku
Info
Pracovníci na dispečinku jsou pomocnou rukou kurýrů a zasahují v případě, že je třeba přeplánovat trasu (dojde k poruše vozidla při doručení nebo není zákazník doma pro převzetí, apod.). Dispečink kopíruje dobu rozvozu a je tak třeba zajistit dostatečný počet pracovníků.
Dispečerský systém
Info
Jádro doručení na poslední míli tvoří dispečerský systém, který se snaží naplánovat optimální trasu a zároveň efektivně využít vozidla, aby objednávka dorazila v požadovaném čase a s co nejnižší náklady. Náklady na systém rostou s počtem zapojených vozidel.
FORMULÁŘ

Chcete pomoct s rozvozem vašich produktů?