Proč je rychlé doručení tak důležité pro váš byznys?
Pokud se zeptáte nakupujících na internetu, co je pro ně při online nákupu rozhodující, mezi nejčastějšími aspekty bude rychlost doručení. V dnešním rychle se rozvíjejícím digitálním světě je to klíčový faktor úspěchu pro podnikání v online prostředí. Internetové obchody se těmto požadavkům opravdu velmi rychle přizpůsobily a je zcela běžné, že objednávka ke svému příjemci doputuje do 3 dnů. Ale stačí to?
Rozhodujících faktorů je samozřejmě více – ať už se jedná o cenu, dostupnost, recenze, nebo osobní zkušenost s e-shopem, zákazníci jsou netrpěliví a očekávají bezchybný servis. Bez ohledu na odvětví, ve kterém působíte, zajištění rychlého doručení zásilek má obrovský vliv na spokojenost zákazníků a růst vaší firmy. V tomto článku si přiblížíme, proč je rychlé doručení tak důležité pro váš byznys.
1. Doba se zrychluje, nároky začínají být mnohem přísnější, zákazníci na svou objednávku odmítají čekat. Rychlé doručení zásilek hraje klíčovou roli při budování pozitivní pověsti vaší firmy. Když dokážete konzistentně a spolehlivě doručovat objednávky včas, budujete tím svůj brand.
2. Využijte konkurenční výhody na trhu a poskytněte svým zákazníkům kvalitní a rychlý doručovací servis. Zákazníci mají tendenci upřednostňovat obchody, které dokážou doručit zásilky v co nejkratším čase. U potravin, květin, chovatelských potřeb apod. je to do pár hodin od objednání, u jiných komodit ideálně další den od odeslání objednávky.
3. Rychlé doručení nejenže zvyšuje spokojenost zákazníků, ale také vytváří pozitivní zkušenost s vaší firmou a buduje důvěru. Když zákazníci obdrží své objednávky za co nejkratší dobu a bez problémů, cítí se spokojeně a váš byznys se stává jejich preferovanou volbou. A přesně tito zákazníci se stávají stálými.
4.Spokojení zákazníci jsou také více nakloněni doporučit váš byznys svým přátelům a rodině, čímž přinášejí další potenciální zákazníky a zvyšují růst vaší firmy.
5.Další úhel pohledu, kterým se na situaci lze podívat, je hledisko nákladů a efektivity vašeho podnikání. Když zvládáte rychle doručovat zásilky, snižujete časovou prodlevu mezi objednáním a doručením, což minimalizuje riziko storno objednávek a zlepšuje tok hotovosti. Efektivnější doručovací proces také umožňuje optimalizaci logistiky a snížení nákladů spojených s doručováním.
Nezapomeňte, že výběr spolehlivé doručovací služby je klíčovým krokem k dosažení těchto bodů a vybudování silné konkurenční pozice na trhu. S MoveTo Delivery se stane doručování vašich zásilek dalším pozitivním faktorem při růstu vašeho byznysu.
Mohlo by vás zajímat.
Proč řešit doručení na poslední chvíli externě?
Ukázka nákladů na rozvoz na poslední chvíli zákazníkům, kteří si objednají zboží z e-shopu zaměřeného na prodej sportovních potřeb s expresním doručením do 60 minut. Příklad zobrazuje měsíční náklady na provoz vlastní logistiky a rozvoz z jedné vybrané kamenné pobočky.
Průměrný počet objednávek za den na pobočku: | 75 |
Počet dní rozvozu za týden: | 7 |
Doba rozvozu v hodinách za den: | 12 |
Potřebný počet vozidel: | 3 |
Vozidlo: | Fiat Fiorino |
Průměrný denní nájezd vozidla: | 100 km |
Průměrná spotřeba vozidla: | 7 l / 100 km (diesel) |
554 460 Kč : 2 250 zakázek = 246 Kč / zakázka
Veškeré ceny jsou v Kč a bez DPH. Ukázka nezahrnuje veškeré kompletní náklady, ale ilustruje ty hlavní nákladové položky.